Sekolah Lestari-Anugerah Alam Sekitar membudayakan pendidikan alam sekitar dengan menerapkan nilai murni alam sekitar dalam aspek pengurusan, kurikulum, kokurikulum dan penghijauan secara berterusan bagi mewujudkan amalan hidup yang selaras dengan konsep pembangunan lestari.



Pendidikan Alam Sekitar ialah pembelajaran untuk memeahami interaksi manusia dengan alam sekitar dan bagaimana alam sekitar diuruskan dengan bijaksana dan bertanggungawab ke arah kelestarian hidupan dibumi, Proses ini melibatkan pendidikan tentang alam sekitar melalui alam sekitar dan untuk alam sekitar.

SEKOLAH DALAM TAMAN

SEKOLAH DALAM TAMAN

Wednesday, March 24, 2010

MINGGU MURAL

Minggu ini ahli keluarga SKSU turun padang mengecat dan mewarna membuat mural di dinding-dinding  bangunan sekolah,  Yang berbakat melukis, menunjukkan bakat melakar berbagai gambar.  Yang berbakat mewarna... terus capai berus dan cat pelaka.  Taman-taman pun terus dilabel tanaman yang ada.  Masing-masing leka dengan fantasi dan buaian perasaan.... marah ke, suka ke...hanya Allah yang tahu.

Jutaan terima kasih kepada semua yang datang menceria suasana.

Kawan-kawan yang belum datang, sila-silalah datang bersama-sama kita ceriakan sekolah kita.  Tolong-menolonglah agar cepat siap.

Terima kasih sekalung budi.

" Mana berus aku ni, tengah semangatni hilang pulak"cikgu Razak.  Turut sama cikgu Wani, cikgu sharul, cikgu Fiezan.


Makmal komputer dah berimej baru.  Cikgu Nizam, cikgu Jam, Cikgu Aisyah, cikgu Norana.       Cikgu Husna dan Cikgu Wani Z  tumpang syok ikut mewarna juga.  Yang jadi juru lakar tentunya jurugambar kita En Rosman.

Ustazah Rosilawati masih mengungguli mural di dewan, sambung lagi sejak cuti hingga kini.  Tambah mural logo 1Malaysia.  Teruskan usaha team dewan!       Ustazah Hayati bersemangat mewarna logo.
Terima kasih buat Teacher Sue, cikgu Kederiah, Cikgu Saadah, Cikgu Faridah, Cikgu Norazma di SPBT, cantik bunga tulip tu.
Terima kasih buat cikgu Yatt , ustazah Moon, cikgu Rehana di blok Tahun 2... anggun betul bakal-bakal ibu ni.
Teacher Foziah, teacher Thila, teacher Imah.. laluan Pintar....go green .
Ustazah Rogayah...harini sambung lagi ye.
Teacher Nawal dan cikgu Zawadi... mural di dinding luar, tandas Pendidikan Khas... tambah ceria...
Cikgu Hamdan...cari burung....
Cikgu Sanip ..stesyen pembelajaran sains

No comments:

Post a Comment