Sekolah Lestari-Anugerah Alam Sekitar membudayakan pendidikan alam sekitar dengan menerapkan nilai murni alam sekitar dalam aspek pengurusan, kurikulum, kokurikulum dan penghijauan secara berterusan bagi mewujudkan amalan hidup yang selaras dengan konsep pembangunan lestari.



Pendidikan Alam Sekitar ialah pembelajaran untuk memeahami interaksi manusia dengan alam sekitar dan bagaimana alam sekitar diuruskan dengan bijaksana dan bertanggungawab ke arah kelestarian hidupan dibumi, Proses ini melibatkan pendidikan tentang alam sekitar melalui alam sekitar dan untuk alam sekitar.

SEKOLAH DALAM TAMAN

SEKOLAH DALAM TAMAN

Wednesday, April 28, 2010

PANEL PENILAI DI SK SERI UTAMA

                         13 APRIL 2010, merupakan tarikh yang ditunggu-tunggu dengan debaran oleh warga SKSU kerana hari ini merupakan hari tibanya para penilai Anugerah Sekolah Lestari-Anugerah alam Sekitar  bagi tahun 2010.
                           Semua persiapan telah diatur agar penilaian berjalan lancar dan dapat memaparkan SKSU yang beridentiti Lestari - Sekolah Dalam Taman dan menyokong padu konsep alam sekitar dipraktikkan dalam pendidikan akademik dan kehidupan seharian.
                           Kronologi Penilaian- Panel Penilai terdiri daripada Pn Amri bt Hj Ali, Penolong Pengarah Bidang Ko-Akademik, Jabatan Pelajaran Selangor, Cik Nik Noraini Azhimah bt Nik Abd Rahman , Penolong Pengawai Kawalan Alam Sekitar, Jabatan Alam sekitar dan Tuan Mohd Fikri {YAWA} dengan diiringi Encik Zamhari dari PPD Sabak Bernam
                            Ketibaan panel disambut oleh perbarisan dan tabik hormat KRS dan diikuti nyanyian Koir Sekolah dengan lagu Sekolahku Lestari.

Ketibaan panel disambut AJK Pengurusan dan bunga rosej yang berasaskan tumbuhan di SKSU

Koir Lestari menyanyikan Lagu Sekolahku Lestari.

Panel diirngi pegawai PPD Sabak Bernam meninjau Gazleri Lestari.

Di Kolam Ternak Ikan Tilapia

No comments:

Post a Comment