Sekolah Lestari-Anugerah Alam Sekitar membudayakan pendidikan alam sekitar dengan menerapkan nilai murni alam sekitar dalam aspek pengurusan, kurikulum, kokurikulum dan penghijauan secara berterusan bagi mewujudkan amalan hidup yang selaras dengan konsep pembangunan lestari.



Pendidikan Alam Sekitar ialah pembelajaran untuk memeahami interaksi manusia dengan alam sekitar dan bagaimana alam sekitar diuruskan dengan bijaksana dan bertanggungawab ke arah kelestarian hidupan dibumi, Proses ini melibatkan pendidikan tentang alam sekitar melalui alam sekitar dan untuk alam sekitar.

SEKOLAH DALAM TAMAN

SEKOLAH DALAM TAMAN

Monday, April 19, 2010

INOVASI LESTARI -1- GALERIA LESTARI

SELAMAT DATANG KE GALERI LESTARI SK SERI UTAMA

      GALERI LESTARI diwujudkan atas tujuan dan misi mengumpul dan mempamer semua barangan warisan, antik, kreatif, inovasi juga kitar semula.  Ianya juga mempamerkan unsur dan nilai kesepaduan moden dan lama juga terkini.  Ia juga merupakan satu cabang prasarana pembelajaran yang sangat mngujakan murid-murid di mana mereka dapat melihat yang dulu-dulu melalui masa kini di samping menunjukkan bakat meinovasi barangan terbuang dan dipamer disini juga.
       Barangan pameran di perolehi daripada guru-guru, murid-murid, ibubapa juga individu yang ingin melihat generasi kini serba tahu  dan mengasah minat yang sama.
        Bermula sebagi bilik stor sukan dan alatan terpakai kini ianya menjadi salah satu elemen istimewa di SKSU.  Selamat meneroka ruang Galeri Lestari kami.

























 Antara VVIP  dan VIP yang pernah berkunjung ke Galeri Lestari kami.



No comments:

Post a Comment