Sekolah Lestari-Anugerah Alam Sekitar membudayakan pendidikan alam sekitar dengan menerapkan nilai murni alam sekitar dalam aspek pengurusan, kurikulum, kokurikulum dan penghijauan secara berterusan bagi mewujudkan amalan hidup yang selaras dengan konsep pembangunan lestari.



Pendidikan Alam Sekitar ialah pembelajaran untuk memeahami interaksi manusia dengan alam sekitar dan bagaimana alam sekitar diuruskan dengan bijaksana dan bertanggungawab ke arah kelestarian hidupan dibumi, Proses ini melibatkan pendidikan tentang alam sekitar melalui alam sekitar dan untuk alam sekitar.

SEKOLAH DALAM TAMAN

SEKOLAH DALAM TAMAN

Wednesday, July 14, 2010

MADU DAN LIMAU MENGUBATI BATUK.

Alhamdulilah saya pula diberi peluang untuk berkongsi petua yang mudah dan ringkas  namun kesanya amat hebat.  Saya sendiri mengamalkan apabila diserang batuk terutama batuk berkahak yang pastinya memeritkan tekak dan menganggu tugasan mengajar yang memerlukan saya bercakap dengan nada yang lebih tinggi.  Untuk melegakan kerengsaan itu saya mengamalkan petua yang diperturunkan oleh ibu saya.  Mudah dan ringkas.
Dapatkan madu dan limau nipis.  Ambil sesudu madu dan campurkan perahan air limau nipis dan minumlah.  Anda boleh juga campurkan dalam air suam dan minumlah air madu dan perahan limau itu.  Amalkan pagi dan malam, insyaallah batuk anda akan berkurangan dan tanpa anda sedar, batuk sudah tiada lagi.  Mudah bukan.  Madu berfungsi mencairkan kahak, ia juga baik jika mengalami selsema.  Selamat mencuba dari saya
Pn Rusnani Ahmad
GPK HEM SKSU

No comments:

Post a Comment